perjantai 24. tammikuuta 2014

Finland Handcrafters Team Etsy tapaaminen 23.1.2014

Etsyltä oli tullut pyyntö, että tiimin kapteenit järjestävät jäsenille tapaamisen, jossa keskustellaan Etsy kauppojen tämän vuoden tavoitteista. Jenny sitten järjesti tämän tapaamisen Lasipalatsilla. Meitä tuli ensinnäkin paikalle kahdeksan ja kaikki olivat keskustelussa aktiivisia (aiemmin järjestetyissä tapaamisissa on ollut yleensä paikalla 3-4 henkilöä). Jee!



Etsyn antamat keskustelunaiheet olivat oikein hyödyllisiä ja uskon, että kokopäiväisesti käsitöitään myyvät saavat tapaamisesta eniten irti pitkällä aikavälillä. Mä olen näköjään alkanut kuvaamaan asioita kännykällä, joten kuvanlaatu vähän heikko tässä pimeydessä, mutta yrittäkää kestää! Mua on kans himottanut ostaa uusi puhelin, mutta olen vielä toistaiseksi pitäytynyt tässä samsung galaxyssa s3:ssa.

Etsy palkitsee kaikki paikan päälle saapujat 20:llä ilmaisella listauksella. On myös jatkossa kivempi tehdä töitä yhdessä ja aktiivisemmin tiimin eteen, kun on tavannut luonnossa. Uskon, että tällä porukalla on mahdollista järjestää myös tapahtumia ja parantaa myyntejä. Jälkikäteen kävimme yhdessä kahvittelemassa ja rupattelemassa. Mun piti alunperin olla kotona viimeistään 19.00 mutta todellisuudessa olin kotona vasta yhdeksän jälkeen. (hups)






Mun kaupan tavotteet on tälle vuodelle seuraavanlaiset: tee lisää tavaraa myyntiin ja erityisesti uusia tuotteita. Tällä hetkellähän mun Etsy kauppani on kiinni, vaikka Facebook sivu toimii kyllä. Mun pitää mm. uudelleenkehittää mun kirjanmerkkini vähemmän työlääksi ja sitä myöten myös halvemmaksi asiakkaalle. Lisäksi haluan kehittää kierrätysmateriaaleista tehtäviä tuotteita, kun ne puuttuu valikoimista nyt kokonaan. Sitten haluaisin (jälleen kerran) ottaa uusia, parempia tuotekuvia. Kameran ja linssin ja jalustanhan mä ostin jo viime keväänä. <3 Netissä myytäessä kuvat on ainoot minkä perusteella kukaan ostaa yhtään mitään, joten niihin kannattaa panostaa. Sitten jos asutaan syksyllä vielä suomessa niin järjestetään jokin myyjäistapahtuma tai pop up kauppa tiimiporukalla. Myyntien kasvattaminen ei ole mulla mitenkään superkorkeella listalla just nyt, kun olen äitiyslomalla. Ehkä sitten ensi vuonna voi palata siihen, jos ensin löytää loistavat rutiinit tuotteiden tekemiseen ja kuvaamiseen. 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti