maanantai 27. tammikuuta 2014

Pippurikerho, korttiaskartelua hyväntekeväisyyteen

Olin aiemmin mukana yhdistyksessä, joka keräsi varoja köyhien Sri Lankalaisten lasten hyväksi ja avusti tuotollaan lastenkoteja. Yhdistys ei lopulta ottanut tulta alleen (10 vuoden aikana) ja pienellä porukalla hoidettuna yhdistyksen pyörittämisestä tuli liian raskasta. Yhdistys sittemmin lopetettiin ja jäljellä olleet varat siirrettiin Sri Lankaan, mutta pieni ja aktiivinen korttiaskarteluporukkamme jatkoi yhdessä väkertämistä. Annoimme askartelukerhollemme nimeksi Pippurikerho. Onhan Sri Lanka kuitenkin "niin pitkällä kuin pippuri kasvaa". Pippurikerhossa tapaamme siis ystävien ja tuttavien kanssa ja askartelemme kortteja. Tuotto lähetetään Sri Lankaan. Viime syksynä saimme kasaan huikeat 414 euroa!

Materiaalien pläräämistä ja inspiroitumista.

Tässä ollaan jo ihan työn touhussa.

Minä ja äitini kerrankin samassa kuvassa!

Ruusuisia onnittelukortteja.

Kortteja saatiin valmiiksi aikamoinen kasa!

Kortteja voi ostaa itselleen, tai halutessaan myydä kavereilleen ja tuttavilleen. Olen aina ollut huono myymään kenellekään mitään, mutta olen mielelläni mukana tekemässä ja ostamassa kortteja. Parhautta koko kerhossa on se, että kenenkään ei tarvitse osata varsinaisesti mitään, eli myös vähemmän luovat henkilöt ovat päässeet hyvin mukaan juttuun ja tehneet kortteja esimerkiksi valmiista malleista. Korttien hinnat vaihtelevat materiaalien mukaan 1,4-2 euron välillä, eli kalliita ne eivät ole. 

Tänään ekaa kertaa mukana ollut Simona teki kuvia käsin.
Simona aikoo tulla toistekin mukaan! jes :) 

Söpöt dinot!

Ihanaa kun joku osaa käyttää näitä reiällisiä kortteja,
 mä en nimittäin osaa.

Minä touhuamassa. Pakkaan kortteja
muovipakettiin niin ne pysyy siistinä kun niitä selaa.

Simona huomasi että kuvaan :D

Taustan mallailua.


Korttimateriaaleja saadaan lahjoituksena sieltä sun täältä ja ystäväni koko makuuhuone on varsinainen löytötori, kun askartelemaan mennään; laatikoittain ihania askartelutavaroita! Yllättävän kivoja kierrätettyjä kuvia saa lehdistä, vanhoista korteista ja kirjojen kansista. Kirjojen teksteistä tulee myös hyviä taustoja. Itse innostuin ostelemaan askartelutarvikkeita joulun jälkeen alennusmyynneistä. Vein suurimman osan Pippurikerhoon lahjoituksena, kun loppujen lopuksi askartelen itse aniharvoin kortteja (mitä nyt muutamalle ystävälle ja _ehkä_ jouluksi). Ehkäpä jossain vaiheessa järjestän korttiaskartelut omassa kotonani ja vien tuotokset eteenpäin, kun tuntuu että oma kaveriporukka saattaa olla hieman ujoa tulemaan tuntemattomien kanssa askartelemaan. Sitten pitäisi vaan kerätä hirmuinen kasa kaikkea materiaalia tai pyytää ihmisiä tuomaan niitä mukanaan, nimittäin mulla ei ole niin valtavaa valikoimaa jo valmiiksi.

Pippurikerho kokoontuu yleensä lauantaisin tai sunnuntaisin muutaman kerran keväällä ja syksyllä. Yleensä askartelemme klo 11-17 ja välissä syömme yhdessä omakustannehintaan ja kahvittelemme.  Useimmiten olen vienyt paikalle kahvin seuralaiset, joko itse tehtynä tai kaupasta ostettuna.

Makuuhuone on täynnä ihania materiaaleja.
Joskus voi iskeä valinnan vaikeus...

Suuri osa materiaaleista on lahjaksi saatuja ja
kierrätettyjä. Me otamme vastaan ilolla
erilaisia kortteihin sopivia kuvia ja lehtileikkeitä yms.

Tällä kertaa minä toin kahvipullat ja olin tehnyt mun
 jumalaista porkkanakakkua, jonka ohje on blogissani!







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti