sunnuntai 26. tammikuuta 2014

Mukihullu Tori.fi:ssä.

Mä en ole koskaan ostanut mitään Tori.fi:stä. Oon huomannut, että jengi kuitenkin käyttää sitä suht aktiivisesti (ainakin jos mun Facebookin feediin on luottamista). Kävin nyt aamulla siellä vähän kattelemassa mukeja. Mullahan on siis yksi pahe kaiken tän tavaran hävittämisen keskellä: mä keräilen mukeja. Siis isoja, parhaimmillaan jopa valtavia mukeja. Niistä on sitten hyvä litkiä kahvia ja teetä (tai syödä muroja!). Hauskinta on tarjota vieraille juomaa ja kysellä mistä kupista haluaa juoda. Mun kokoelma kasvaa yleensä muutamilla mukeilla per vuosi ja suosin käsintehtyjä mukeja. Harvemmin (tai en oikeestaan koskaan) ostelen siis mitään Arabiaa.

Ei pitäis ottaa kuvia pilkkopimeessä, mut en mä nyt voinu vastustaa. Ja sit pöydällä otetut kuvat ylivalottu. Jes hyvä mä ja mun superkännykkä. :D Ehkä mä joskus jaksan ottaa kunnollisetki kuvat.

Kaapin alahylly on pyhitetty mun kokoelmalle.
Tosin kohta ne ei enää mahdu siihen... :D

Tän hetken lempimukit.


Mun uusin mukilisäys, ostettu Taideteollisen korkeakoulun
 joulumyyjäisistä (jossa ei muuten oo ollu mun kokoelmaan
sopivaa kuppia yli kolmeen vuoteen ennen viime myyjäisiä!)
Mä _rakastan_ puu-uunissa poltettuja esineitä.


Yleensä kun käyn Tori.fi:ssä niin mua riipoo ne todella lyhytsanaiset ilmotukset ja huonot kuvat (paraski puhumaan noiden edellisten otosten jälkeen...). Tänään siellä oli kuitenkin sellainen ilmoitus, mihin mäkin vastasin. Kyseessä oli kaksi Nanna Bayerin keramiikkamukia, jotka on tehty erivärisistä savista.


Mun yhdellä ystävällä oli Nannan muki aiemmin, mutta se hajosi. En muista, kajauttiko se sen johonkin vai mitä sille kävi. Joskus keramiikassa vaan on jännitteitä ja noi mukit on ihan superohuita niin saa kyllä vähän itekin varoa kun niitä käsittelee. Toivotaan, että mun tarjous noista mukeista menee läpi! Jos ei mene, niin pitänee marssia sitten vaikka Design Forum Finlandiin hakemaan joku uusi kuppi. Jos et oo ite vielä käyny Erottajalla Design Forum Finlandissa, niin suosittelen lämpimästi. Siellä on ihana fiilis ja mahtava valikoima kaikenlaista ihanaa, varsinkin keraamista. Itse pyrin käymään siellä ainakin kerran puolessa vuodessa. Niin ja on mun hankintalistalla ollut aivan sairaan pitkään jo esimerkiksi tämmönen iso ja keskikokoinen Jatta Lavin maitotölkki. Sitäkin kopioitu vaikka kuinka paljon, mut kyllä toi alkuperäinen olis vaan niin makee.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti