keskiviikko 29. tammikuuta 2014

VKO 36 Synnytys lähestyy

Noniin, huomisesta elän raskausviikkoa 36 ja synnytys lähestyy. Pari viikkoa sitten alkoi ihan hirveät liitoskivut häpyluussa. En pystynyt nousemaan sängystä kunnolla, saatika kävellä. Jalkojen liikuttaminen sattui joka asennossa. Mitä enemmän kävelin päivällä, sitä kipeämpi olin illalla. Muutaman kerran pääsi parku, kun sattu niin pirusti. Koiran kanssa ulkoilukin on pitänyt jättää useammin välistä. Äiti sanoi, että se vauvan pää asettuu alas niin siksi paikat venyy ja paukkuu. Siltä on kyllä tuntunutkin. Ihan viimeset pari päivää on taas ollut helpompaa, vaikka ei siltikään ihan kivutonta. Ehkäpä pahin on ohi?

Onneksi mun ystäväni teki mulle lämpötyynyn jolla voin helpottaa oloani. Lämmin nimittäin auttaa, ainakin kun lillun kuumassa suihkussa niin on paljon helpompi olla. Mä vedän suihkuun meidän saunasta sen alimman askelman/penkin ja istuskelen sen päällä lillumassa kun vesi ropisee niskaan. Oon aina rakastanut vettä ja uimista, niin suihkussa oleminen rentouttaa. Haluaisin myös synnärillä käyttää vesiallasta, mutta sitähän ei tiedä millon mä sitä tartten ja onko se vapaana, saatika että voinko mä sillon mennä sinne (ei haisua mikä sen käyttöä rajottais). Ensi viikolla 3.2.14 on synnytystavan arviointi lääkärissä ja kokoultra. Kivaa nähä Ypelö taas :)

Lämpötyyny jonka sain lahjaksi. Painaa iloset 1,5kg. 

Aamulla kun heräsin 10 aikaan (sokerit mittasin klo 6-7 aamulla ja menin uudelleen nukkumaan), niin olisin voinut nukkua vielä vaikka pari tuntia. Piti kuitenkin nousta ottamaan pientä purtavaa metformiiinilääkkeen kanssa. Sokereiden kanssa on mennyt ihan kivasti, mitä nyt tuntuu et on jatkuvasti nälkä ja muutaman kerran oon sortunut syömään muroja (joiden hiilarimäärä on,,, noh korkea!) ja se on näkynyt sokereissakin. Lopetin kaakaon juomisen iltaisin, kun iltasokrut meinas pomppia. Se on ollut mulle varmaan kaikkein kovin pala, kun maitoa ja kaakaota tekee mieli aivan sairaasti nyt kun oon raskaana. Mikähän siinäkin on että oon melkeen ekstaasissa kun juo ison kupillisen kylmää kaakaota. Aikamoista itsensä kanssa taistelua ollut tää kaakaottomuus! Se on vaan NIIIIIIIIIIIN hyvää. Huoh. Insuliinia isketään nyt 16 yksikköä iltaisin ja sillä on pysynyt sokerit alle 5.5. aamuisin. Tuntuu kuitenkin siltä, että ne olis pienessä nousussa, niin voipi olla että hetken päästä joutuu taas nostamaan annosta.


Ihanat pikkutoffelit saatiin lahjaksi <3


Ypelö möyryää mahassa ahkerasti, ei oo tarvinnut siitä olla huolissaan. Aviomies tunsi liikkeet jopa mun talvitakin läpi, kun saattelin sitä bussipysäkille. Aika hurjaa! En oo osannut vielä kauheesti pelätä sitä synnytystä ja ihan hyvä niin. Sehän menee kuitenkin niin kuin menee ja pitää vaan luottaa siihen että kätilöt on ammattilaisia ja tietää mitä tekee. Aattelin että otan ystävän neuvosta vaarin ja 'otan kivunlievitystä kun ne sitä tarjoaa' -asenteella mentäis. Mä oon välillä vähän sellanen jekkunelli, niin meinasin laittaa ukolle viestiä whats appissa että synnytys alkaa. En mä sit kuitenkaan kehdannut, kun raasu oli jossain koulun tapaamisessa. Mä kerroin sille aikomuksestani, niin se kyllä nauro ja arvosti mun tekemättäjättämistä. :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti